Ose tainasoa blitz?

O le isi auala i suʻesuʻega paleontological e mafai ona taʻua o le "dinosau blitz."
O le faaupuga e nono mai tagata suʻesuʻe o meaola o loʻo faʻatulagaina "bio-blitzes."I se bio-blitz, e fa'apotopoto tagata volenitia e aoina mai fa'ata'ita'iga ola uma e mafai mai se nofoaga patino i se vaitaimi fa'atulagaina.Mo se faʻataʻitaʻiga, bio-blitzers e mafai ona faʻatulagaina i le faaiuga o le vaiaso e aoina faʻataʻitaʻiga o meaola uma ma meaola e mafai ona maua i totonu o se vanu mauga.
I totonu o se dino-blitz, o le manatu o le aoina mai o le tele o fossil o se tasi ituaiga o dinosau mai se moega faʻapitoa poʻo mai se taimi patino e mafai ai.E ala i le aoina o se faʻataʻitaʻiga tele o ituaiga e tasi, e mafai e paleontologists ona suʻeina suiga faʻapitoa i le olaga atoa o tagata o le ituaiga.

1 O se fale gaosi dinosaur blitz kawah dinosaur
O taunuuga o le tasi dino-blitz, na faasilasilaina i le taumafanafana o le 2010, na le mautonu ai le lalolagi o tulimanu tulimanu.Na latou fa'atupuina fo'i se felafolafoaiga o lo'o vevesi i aso nei.
Mo le silia ma le selau tausaga, na tusia ai e paleontologists lala eseese e lua i luga o le dinosau laau o le ola: tasi mo Triceratops ma le tasi mo Torosaurus.E ui lava e iai eseesega i le va o ia mea e lua, e tele mea e tutusa ai.O i laua uma o ni herbivores.Sa nonofo uma i laua i le vaitaimi o le Late Cretaceous.Na totogo uma i latou uma ivi ivi, pei o talipupuni, i tua o latou ulu.
Na mafaufau le au suʻesuʻe po o le a se mea e ono faʻaalia e se dino-blitz e uiga i ia meaola faapena.

2 O se fale gaosi dinosaur blitz kawah dinosaur
I le silia ma le sefulu tausaga, na maua mai ai ivi o Triceratops ma Torosaurus le vaega mauoa o le fossil o Montana ua taʻua o le Hell Creek Formation.
E fasefulu pasene o meaola na sau mai Triceratops.O nisi ulupoo e pei o le tele o lakapi Amerika.O isi e pei o ta'avale laiti.Ma na maliliu uma i latou i tulaga eseese o le olaga.
Ae mo le Torosaurus o totoe, e lua mea moni na tu mai: muamua, Torosaurus fossils e tau le maua, ma lona lua, e leʻi maua ni ulupoʻo Torosaurus e le o matua poʻo talavou.O ulupo'o uma o Torosaurus o se ulupo'o matua tele.Aisea na faapena ai?A o mafaufau loloto le au paleontologists i le fesili ma teena le tasi avanoa ma le isi, na tuua ai i latou i se faaiuga e le maalofia.Torosaurus e le o se ituaiga eseese o tainasoa.O le dinosau ua leva ona taʻua o Torosaurus o le ituaiga matua mulimuli lea o Triceratops.

3 O se fale gaosi dinosau blitz kawah
O le faʻamaoniga na maua i totonu o ulupulu.Muamua, na suʻesuʻeina e le au suʻesuʻe le tino atoa o ulupulu.Sa latou fuaina ma le faaeteete le umi, lautele, ma le mafiafia o le ulupoo taitasi.Ona latou suʻesuʻeina lea o faʻamatalaga faʻapitoa e pei o le faʻaogaina o le faʻaogaina o luga ma suiga laiti i fulufulu.O la latou suʻesuʻega na iloa ai o le Torosaurus skulls ua "matua toe faʻaleleia".I se isi faaupuga, o ulupoʻo ma ponaivi o Torosaurus na faia ni suiga tetele i olaga o manu.Ma o lena faʻamaoniga o le toe faʻaleleia e matua sili atu nai lo faʻamaoniga i totonu o le ulupoʻo Triceratops sili ona tele, o nisi o ia mea na faʻaalia ai faʻailoga o le suiga.
I se fa'amatalaga tele, o fa'amatalaga a le dino-blitz o lo'o fa'ailoa malosi mai ai o le tele o tainasoa ua fa'ailoaina o ituaiga ta'itasi atonu e na'o le tasi le ituaiga.
Afai e lagolagoina e nisi suʻesuʻega le faaiuga a Torosaurus-as-adult-Triceratops, o lona uiga o tainasoa o le Late Cretaceous atonu e le eseese e pei ona talitonu i ai le tele o paleontologists.O le itiiti ifo o ituaiga o tainasoa o lona uiga e le mafai ona fetuuna'i i suiga o le si'osi'omaga ma/po'o ua leva ona pa'u.Po o le a lava le itu, o le Late Cretaceous dinosaurs semanu e sili atu ona faʻaumatia pe a maeʻa se faʻalavelave faʻafuaseʻi na faʻalavelaveina ai le tau o le lalolagi ma siosiomaga nai lo se vaega e sili atu ona eseese.

——— Mai ia Dan Risch

Taimi meli: Feb-17-2023